Kotona ollaan

Warning: mysql_get_server_info(): No such file or directory in /home/paakari/travel.wuokko.org/public/wp-content/plugins/xml-google-maps/xmlgooglemaps_dbfunctions.php on line 10

Warning: mysql_get_server_info(): A link to the server could not be established in /home/paakari/travel.wuokko.org/public/wp-content/plugins/xml-google-maps/xmlgooglemaps_dbfunctions.php on line 10

Näin se on matka loppunut ja näppäimistöön ilmestynyt ääkköset.

Hiukan alkoi viimeisinä päivinä tuntua, että voisihan sitä tässä aika helposti vielä muutaman päivän viettää matkalla, mutta kuten sanonta on, kaikki kiva loppuu aikanaan. Ja niin on nyt tämän matkatarinan loppu.

Ennen kuin päästetään teidät lukemasta meidän höpinöitä, kerrotaan hieman viimeisestä päivästä. Viimeisimmän päivityksen jälkeen ei hirveästi tapahtunut, mutta kuitenkin jotain. Päivämme pääasiallinen tehtävämme oli Havelockilla tapaamamme toinen veljes – Amith, jonka veljen näimmejo Punessa pari päivää sitten. Amit asuu parin tunnin päässä eteläisestä-Mumbaista missä majailimme ja olimme sopineet tapaavamme kätevästi puolessa välissä. Ennen junailua teimme pikaisen visiitin Bombay Storeen – paikalliseen liikkeeseen josta saa vaatteita, huonekaluja ja monenlaista kasityökayttötavaraa. Mukaan tarttui valokuvakansio, jonka kannessa on norsumaalaus. Ajatuksemme olisi kerätä sinne parhaita matkaotoksia ja kukaties voitte joskus tulla sitä ihastelemaan.

Junaan otimme mukavat ykkösluokan paikat, koska emme tienneet oikein, että kuinka täysiä junat oikein ovat. Vaunussa olikin lopulta melko hyvin tilaa, oliko sitten syy paremmassa luokassa vai että junassa oli ylipäätään tilaa. Tiedä häntä, mutta perille päästiin ja Amit olikin heti laiturin portailla odottamssa. AIkaa meillä ei ollut paljon, mutta kerkesimme kuitenkin jutella mitä kaikkea oltiinkaan puolin ja toisin tehty lounaan lomassa. Jälkiruuaksi otimme vielä kipposet italialaista jäätelö, jotka naytimme tyylikkäästi rannan kävelykadulla. Kuulostaa mukavalta, mutta siinä oli kuitenkin pieni kriminaalinen vivahde, sillä jostain syystä kyseisellä rantakadulla oli kielletty niin roskaaminen kuin juominen, syöminen ja tupakoiminenkin. Emme kuitenkaan joutuneet pidätetyksi 😉

Auringon tehdessä laskuaan Intian-valtamereen, aloimme tehdä lahtöä takaisin hotellimme suunnalle. Meillä oli vielä muutamia asoita joita halusimme hoitaa ja loppuilta menikin pääkolmantena jalkana kaupasta toiseen juostessa eikä siltikään aika riittänyt aivan kaikkeen sillä jotain oli pakko syödäkin. No, onneksi tullaan jouluna takaisin, niin voidaan paikata puuttuvat ostokset. Hotellihuoneella otettujen parin pakkausolusen jälkeen olikin aikapainua pehkuihin, sillä aikaisin aamulla odotti herätys ja taksi lentokentälle.

Kentällä meillä oli aikaa ottaa pientä aamupalaa – sandwichia ja jäätelöä 🙂 – sillä kone oli noin tunnin verran myöhässä. Muutoin lento meni kuten odottaakin, välillä torkkuen ja välillä elokuvia tai muita ohjelmia katsoen. Iltapäivällä laskeuduttuamme, meitä odottikin Maijun vanhemmat ja kyyti kotiin. Eli kotona olkaan!

Reissaaminen oli rankkaa, mutta kyllä sitä jo hiukan odottaa joulua ja matkaa uudestaan Intiaan ja Keralan vihreisiin maisemiin. Au revoir siihen asti.